Často se nás ptáte, jakým způsobem máte fakturovat elektřinu, kterou jako výrobce dodáváte do sítě. Ta se vyúčtovává zvlášť, takže se nezapočítává vůči odebrané elektřině ve faktuře za spotřebu. Jak tedy na to?

Podle toho, jak fakturace probíhá, rozlišujeme tři typy:

  1. takzvaná ruční fakturace
  2. samofakturace přes portál Energie24 pro podnikatele a výrobce
  3. fakturace v případě změny majitele výrobny z důvodu úmrtí

Všechny popisujeme v samostatných záložkách dole.

Ruční fakturace

Papírovou fakturu vystavujete za období, které je dané smlouvou o výkupu přebytků.

Vytvořenou fakturu oskenujete a pošlete v PDF formátu na faktury-eon.energie@eon.cz. My ji zkontrolujeme, zpracujeme a proplatíme.

Kdykoliv ale můžete přejít na samofakturaci přes portál Energie24, která je rychlejší a pohodlnější. Pokud máte o samofakturaci zájem, napište nám na vyrobci@eon.cz a my vám pošleme dodatek ke smlouvě.

Samofakturace přes portál Energie24 pro podnikatele a výrobce

Ve smlouvě, kterou jsme spolu na výkup přebytků uzavřeli, zjistíte, jak často máte faktury vystavovat. Nejlépe vám k tomu poslouží služba Samofakturace v portálu Energie24, který je určený podnikatelům a výrobcům. V přehledu manuálů se dozvíte, jak fakturu pro váš typ fakturace vytvořit.

Fakturace v případě úmrtí majitele výrobny

Bohužel ani v době, která je pro všechny pozůstalé velmi těžká, se neobejdeme bez několika administrativních kroků. V tomto případě bude potřeba podepsat novou smlouvu nebo dodatek. Všechny potřebné informace se dozvíte na této stránce.

Pokud máte jakékoliv otázky, rádi vám pomůžeme na e-mailu vyrobci.fakturace@eon.cz

Co vás často zajímá

U fotovoltaických elektráren s instalovaným výkonem nad 30kW, které byly uvedené do provozu v letech 2009 a 2010, je odvod ze solární elektřiny povinný. Stanovuje to zákon číslo 165/2012 Sb. o podporovaných zdrojích energie.

Odvod se na faktuře za povinný výkup nevyčísluje, protože to zákon nevyžaduje. Jde o srážkovou daň, a proto ho odečítáme z celkové částky faktury při platbě. 

Pokud se u vás jakkoliv změní režim DPH, dejte nám to prosím vědět hned, jakmile dostanete potvrzení z finančního úřadu. Jeho sken nám pošlete na adresu vyrobci.fakturace@eon.cz. My upravíme záznamy v našich systémech, aby fakturace probíhala správně.

V případě chybné fakturace se nám prosím ozvěte na vyrobci.fakturace@eon.cz a my vám poradíme, jak postupovat.

Distributor někdy opraví data dodávky, když je předává na OTE. V takovém případě je stačí jen aktualizovat ve vašem měsíčním výkazu o výrobě. Této situaci můžete předejít, když budete výkaz za dané období zadávat až 6. pracovní den následujícího měsíce. Tou dobou jsou data už finální.  

Tento údaj OTE vyžaduje od 1. 7. 2022 a najdete ho přímo na elektroměru u vaší elektrárny. V případě, že nedokážete stav elektroměru zjistit, oslovte OTE na čísle 234 686 300 s dotazem, jak výkaz vyplnit.

Se vším vám rádi
poradíme online

Portál Energie24

Vše vyřešíte z pohodlí domova.

Víc o portálu Energie24

Samofakturace

Fakturace hotová raz dva.

Víc o samofakturaci