Elektromobil jede. Ale jaké jsou celkové náklady na jeho provoz
- Elektromobil nevyžaduje tak rozsáhlý servis jako běžné vozy.
- Pro dobíjení je možné využít distribuční sazbu C27d.
- Životnost Li-Ion baterií se zvyšuje a cena klesá.
Proč je to důležité
Auta se spalovacími motory je nutné pravidelně servisovat a to nemusí být levné. Levný servis mají ale elektromobily, protože nemusíte měnit olej, filtry, svíčky nebo výfuk. Provoz elektromobilu je tedy mnohem výhodnější.
Co je dobré vědět
Základem pohonu elektromobilu je Li-Ion baterie. Tu můžete dobít u sebe doma či v garáži firmy a využít k tomu i nízký tarif, nebo ve veřejných dobíjecích stanicích. Stanice často obsahují i rychlonabíječky, u kterých zaplatíte zhruba 6-7 Kč za 1 kWh.
Firma, která odebírá elektřinu od společnosti E.ON (produkt Standard Power) zaplatí v nízkém tarifu C27d 1,53 Kč za 1 kWh a 4,5 Kč ve vysokém tarifu. Na 100 km elektromobil potřebuje asi 15 kWh, takže při nabíjení v nízkém tarifu za tuto vzdálenost utratíte ve skutečnosti 23 Kč.
Baterie už nemusí být největším problémem elektromobilů. Roste totiž jejich životnost i efektivita, takže je dojezd možný i 300 nebo 400 km na jedno nabití. K tomu jejich cena na trhu postupně klesá. Někteří výrobci, jako je Nissan, se dokonce chytají zavést speciální recyklační programy. Starou baterii od vás odkoupí a její části použijí pro domácí solární elektrárny.
Vlastní dobíječka od E.ON Drive test
Společně zřídíme dobíjecí stanici ve vaší firmě, obci nebo domácnosti. A když budete chtít, z vaší soukromé dobíječky umíme udělat veřejnou. Pokud byste ale rádi svůj elektromobil jen výhodně dobíjeli, ani to není problém. Zaregistrujte se do E.ON Drive.